torsdag 13 september 2012

Allt blir bättre med tiden.....

Nu har det gått ett par dagar sen branden!
Allt börjar kännas lite lättare nu, känslorna går att kontrollera!
Denna vecka har sett lite annorlunda ut kan man ju säga....
Söndagen Var som sagt ingen rolig dag, men vännerna fanns där och tog med oss in till visby för att komma in på lite andra tankar.
När vi kom till Tigris så kändes det som om det var väldigt nära till det som vi en gång kallade hem, och det var svårt att få känslorna på rätt spår igen......

På måndagen var jag i Visby och fixade nya kläder så jag skulle ha något att ha på mig.... Sen bar det ut till roma för att stilla tankarna! Och det var inte lite pengar som gick åt häller... 5.500 kr gick det åt för att jag skulle kunna bygga upp lite av vad man kan kalla en garderob igen.. Det var inte mycket man fick för dom pengarna men det fick duga just då...... Sen fick jag även besöka polisen och få lite svar på frågor som kommit upp under det första dygnet!
Polisen lovade att han skulle ringa mig på tisdagen så jag fick reda på hur allt låg till!

Tisdagen var väldigt turbulent! Polisen håller vad han lovat, han ringer och frågar mig vart han ska hämta mig! Han tyckte att det var bättre att vi fick vara med när dom skulle göra sitt! Vi fick komma in och se på lägenheten och veta när vi fick komma in och hämta lite saker som vi kunde rädda!
Vi hann inte mer än hem till Lummelunda innan vi skulle in och hämta lite foton eftersom det skulle bli regn! Så då fick man för första gången se i lägenheten och känslan jag fick var lycka! Lycka över att vi kom ut i tid!  Sen bar det av mot lummelunda igen för att få vila lite till... Har knappt sovit dom senaste dagarna! Men jag fick äntligen sova en hel natt utan att drabbas av ren panik och en intensiv rökdoft!

Onsdagen vaknade jag upp och känner mig inte jätte bekväm med att vara ensam i Lummelunda! Så jag Fick tag i underbara Zimone så hon var snäll och hämtade mig! Sen när vi väl kom till stan så sprang vi på öster och tänkte på allt annat än branden! Och det var väldigt behövligt!
Efter en snabb lunch på Subway i Visby bestämmer vi oss för att åka ut till min familj i roma på en kopp kaffe!
Jag känner sedan att jag vill vara kvar i Roma över natten! För jag vill inte vara ensam just nu!!
Oskar kommer hem och vi tänkte att vi skulle åka till Åmine och hälsa på mommo och moffa! Så vi tar med oss Teres till Åmine! Det var riktigt skönt att träffa både mommo och moffa!
Jag tror aldrig att jag har saknat dom så mycket som jag gjorde när jag satte mig i bilen och skulle åka dit!
Det var såååååå skönt att se och prata med dom igen! Så det blev lite mer fika och lite terapi prat!
Väl hemma i Roma så har mamma och Janne hyrt en film så det blev lite film mys på kvällen!!!

Idag fick vi äntligen komma in i lägenheten och ta ut det som gick att rädda!! Det var med blandade känslor man stod i lägenheten!
Men när man började röja i allt så kände man en sorg över allt som gått förlorat!
Kameran funkar fint, alla korten var hela, hårdiskarna hoppas vi kunna rädda, min student mössa luktade inte så jävla illa, min rosa mössa lika så och vissa av min inrednings grejer gick att rädda! Alla känslor är ju blandade just nu! Man är glad över allt som gick att rädda! Men ledsen över allt som gick förlorat! I eftermiddag blir det fika hos moster Britt-Mari som fyller år!!
Efter det så blir det middag hos Zimone!! Skönt att göra lite annat än att tänka!

Som sagt ingen vanlig vecka hos Julia och Oskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar