söndag 9 september 2012

En ren mardröm blir verklighet!!!! Tackar änglarna!!!

Allt var bra när vi somnade igår, efter en trevlig kväll med vänner!! Och ont anande av att vi skulle vara dagens nyhet!!
Vaknade av att jag får en lustig känsla i kroppen!!!
Känner sedan  doften av brandrök och känner att paniken stiger! Väcker Oskar och Teres!! Börjar på en gång leta efter vad som kan lukta rök! Springer runt i en filt och försöker hitta något!
Sen slå tanken mig att det kan vara från grannen så vi springer ut och ser hur det ryker från grannen. Ropar på honom och får inget svar så vi börjar ringa 112!
Det känns som en evighet innan dom kommer fram och elden tar sig mer och mer!!! Och jag vill bara skrika ut allt men det kommer inget!!
Jag fattar inte hur mycket som kan snurr i huvudet på en gång!! TACK till alla grannar som fanns där och hjälpte till!
Evigt tacksam!
Fattar inte hur mycket livet kan ändras på en lite stund!
Känner mig helt tom i själen och känner mig lycklig att jag fick liv i Teres och Oskar ur allt helvetet!!
För det var det var ett rent helvete!!! Sen känner jag ilska över allt just nu.. Men det kommer väl gå över till sorg snart!
Det materiella kan man ju alltid ersätta men det känns ändå jobbigt... Att gråta över lite saker men det är inte så konstigt kanske.... Det jag tänkte på var min systemkamera!
Efter att vi kom från lassis så åkte vi tillbaka till våran så kallade lägenhet såg jag bara att taket har ramlat in!! 
I morgon ska vi få komma in och kolla till allting!!
Frågan är: Finns det något att rädda lr är allt förstört... Hoppas att lite har klarat sig! Men i morgon blir det att köpa lite kläder eftersom det som finns i vårat uppeldade hem inte kommer gå att använda igen!
Tur att man får lite lön i morgon!!
Akut shopping som gäller!! Sen ska man prata med försäkringsbolaget!! Och hoppas att man får lite pengar så man kan hitta ett boende ganska snart!!!
Just nu är det ganska skönt att sitta hemma hos mamma och bara tänka på annat!!
En tanke till:
Elsa sitter du där uppe och tittar på oss så vill jag tacka dig! Din rädsla för bränder fick dig att skrika på mig så jag vaknade till liv mitt i sista stund!!!
Tack alla inblandade!!!! <3 br="br" nbsp="nbsp">



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar