torsdag 10 februari 2011

I sthlm

Nu sitter man hemma hos Annika i Sthlm!!
Man sitter och tar det lugnt efter en lååång vecka i fjällen med klassen!!!
Vi har haft såå jävla kul och vi har inte haft mycke tråkigt! Vi har suttit uppe och sett på film, spelat kort, pratat om dagen i backen och skrattat över alla fall!!!!
Jag delade rum med Mikaela och Anna!!
Vi har lärt hos jätte mycket om hur man ska åka!!
Jag har lärt mig jätte mycket både hur man åker skidor och om mina andra klass som man inte har pratat med så mycket.

Här kommer lite uppdateringar från veckan.

Fredag 4/2 : Vi samlades vid hamnen kl 06:25! Älsklingen lämnade mig vid båten, och det var jätte tråkigt men jag längade att komma i väg!
Vi kom på båten vid 07.00 och vi satte hos på båten och alla var nyfikna på vad so komma skall. Båtresan var ganska seg men vi gjorde det bästa av den ändå!
Sen när vi äntligen kom till nynäshamn så gick vi bort till pendeln till sthlm!
Den resan var man lite piggare och gladare än innan!
Sen var det bara att lämna av väska nr 3 som jag skulle ha här i sthlm!
Sen var det tillbaka till t-centralen och åka med lärarna till arlanda.
Och där skulle man äta lite innan man skulle till planet!
Det blev lååång väntan på arlanda!
Men sen kom vi äntligen på planet till tärnaby! Vi skulle oxå mellan landa i villemina.
Vi kom till villemina sen tog det stop för oss..... Planet kunde inte landa i tärnaby så vi fick åka buss istället.... Och det tog 2,5 tinmar... PÅ vägen höll vi på att köra på tre älgar.... Men sen efter ett bra tag så kom vi fram till tärnaby! Och då var det bara att bädda i sängen och lagga sig!!

Lördag5/2: Vi fick lite sovmorgon!!!
Efter frukost var det bara att gå ner till skishopen och prova rjäxor till längdskidorna!! Sen bar vi oss av på längdskidorna!!
Det blev en låång stunds åkande men det var kul hela siden!
Sen fick vi åka hem och ta det lite lugnt efter åkandet, man skulle oxå åka ner och prova dom andra pjäxorna!
Det blev en tidig natt gång för oss allihop!

Söndag 6/2: Nu bär det av i baken! Nu var det barnbaken som gäller för oss alla!!
Allt gick jätte bra på morgonen! Men kände sedan hur mina fötter började göra JÄTTE ont så jag vill bara ge upp!!'
Men då hade vi inte kommit till skidskolan ännu! Sen när lärarna äntligen kom hade jag så jäkla ont så jag vill bara kräkas!
Så jag var inte med på allt.
När jag äntligen kom tillbaka till bakvillan hade mina fötter svullnat upp så jag fick inte av mig mina pjäxor!!! (lite lätt paik).
Men fick av mig dom tillslut! Sen var det bara att se solsidan med resten av klassen!
Det blev en tidig natt för oss igen!

Måndag 7/2: Nu är det vi som gör frukost!!
Då var det bara att gå upp kl.06 för att börja med allt!!! Men det flött på riktigt bra för oss!! Allt var klart till alla kom upp! :D senvar det bara att fixa med lunchen till alla.
Och det flött oxå på bara sådär!!!
Sen var det ut i baken igen!!! Och det gfick bätter nu och det var roligt!!!
Men dety blev en tidig dag idag oxå!
Sen satte vi upp och såg lite tv med alla vänner!!

Tisdag 8/2: ( Börjar få hemlängtan). Det var upp tidigt och sedan ut i baken igen!!!
Och allt gick mycke lättare än innan. Och jag åkte svårare bake än innan. Men det gick inte så fort alls! Beter safe than sorry som läraren sa till mig.
Sen började mitt onda knä jävlas så det blev jätte tidigt att komma hem till bakvillan igen... Alla kom hem en efter en och man pratade!
Sen väntade man på maten och prtade lite mer!
Oxå ikväll orkade man inte mycket!

Onsdag 9/2: Nu är det sista dagen i baken. Och nu ska man åka mycket!! Och jag gjorde något som jag inte gjort innan! JAG ÅKTE RÖD BAKE!! Och jag klarade det utan att ramla!! Och jag tyckte att jag klade mig jätte bra tycker jag!
Jag och Mikis åkte själva och pratade lite om allt som hänt under veckan!! När vi väl kommer till platt mark så ramla Mikis!!! Haha det såg så Jäkla roligt ut!!!!!!!! Sen var det hem och packa ihop väskan och hitta allt på rummet! Sen skulle vi välja städområden! Och jag, Anna och Mikis tog toaletterna!!!
Och det gick ganska så fort :D

Torsdag 10/2: Nu ska det fin städas!!! Och avgång mot Sthlm!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar